کودک و طبیعت (درسنامه مدرسه طبیعت ) پژوهش های روانی ، اجتماعی - فرهنگی و تکاملی
نویسنده:
پیتر کان ،استفن کلرت
مترجم:
عبدالحین وهابزاده - آرش حسینیان
سال نشر:
۱۳۹۳
صفحه:
۳۸۴
نوبت چاپ:
۲

پیشگفتار / ۹

مقدمه / ۱۳

۱-      نتخستی‌ها و طبیعت: زیست گرایی به عنوان یک الگوی عمومی / ۲۳

۲-      دنیای بوم شناختی کودک / ۴۰

۳-      تکوین زیست شناسی عامیانه: نگاهی بر فهم کودکان از طبیعت از منظر علوم شناختی / ۶۲

۴-      وابستگی کودک به طبیعت: ساختار، رشد و مشکل فرموشی نسلی زیست محیطی / ۸۳

۵-      تجربه‌ی طبیعت:اثر آن بر تکوین عاطفی، شناختی و ارزشی کودکان / ۱۰۱

۶-      حیوانات: پلی به سوی مراقبت از طبیعت / ۱۲۶

۷-      حیوانات در آموزش‌های درمانی: راهنمای وضعیت آستانه / ۱۴۷

۸-      لکه‌های زمان: شیوه‌ی چندگانه بودن در طبیعت در کودکی / ۱۶۲

۹-      نوجوان و محیط طبیعی: وقت استراحت؟ / ۱۸۱

۱۰-   نوجوانان و هویت بوم شناختی: حضور در طبیعت دست‌نخورده / ۲۰۴

۱۱-   اقتصاد سیاسی و بوم شناسی دوران کودکی / ۲۲۳

۱۲-   بهشت در یک قطعه زمین رها: / ۲۴۴

منابع / ۲۶۵

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©۲۰۲۵ Iranian Students Booking Agency. All rights reserved